انگلستان: از سری مقالات انتخاب کشور برای تحصیل - آنچه باید بدانید

سوءتفاهم های فرهنگی رایج در مورد انگلستان

هر چه قدر سعی کنیم، تا وقتی که خودمان از نزدیک مشاهده نکنیم نمی‌توانیم تصوراتی که از قبل درباره‌ی یک مکان و مردمان‌اش داریم را کنار بگذاریم. در این مطلب به سه مورد از رایج‌ترین تصورات نادرستی که درباره‌ی فرهنگ مردم انگلستان، رفتار و نحوه‌ی زندگی‌شان وجود دارد؛ اشاره خواهیم کرد.


گردآورنده: مهدی گلستانی
2127
ذخیره سازی
1399/08/23

فرهنگ مردم انگلستان

تصور بیشتر آدم‌ها از انگلستان چیزی شبیه تصویر جنتلمن‌هایی با کلاه‌های بلند است که با طمأنینه چای می‌نوشند و خیلی رسمی صحبت می‌کنند؛ یا تصویر مردمی به غایت محافظه‌کار و مودب که در صف‌های بی‌انتها ایستاده‌اند. این تصور سطحی از زندگی انگلیسی‌ها آسیب‌زا بوده، و مانع از آن می‌شود که ما معنای واقعی زندگی به سبک انگلیسی را درک کنیم.
با شکسته شدن طلسم افسانه‌هایی که در مطلب زیر خواهید خواند، قطعا بهتر می‌توانید فرهنگ انگلیسی را درک کرده، دوستان انگلیسی پیدا کنید.

همه از رفتار ملکه تقلید می‌کنند

با اینکه خانواده‌ی سلطنتی در میان بسیاری از مردم انگلستان محبوب هستند؛ اما ممکن است شما با اقلیتی مواجه شوید که طرفدار چارلز، ویلیام و کیت نباشند. و در هنگام جشن بزرگ سلطنتی صرفا از روز تعطیل خود لذت می‌برند. البته این به این معنی نیست که شما می‌توانید از خانواده سلطنتی بدگویی کنید. از آنجاییکه که شما یک خارجی هستید این رفتار ممکن است از شما پذیرفته نباشد.
همچنین به غلط درباره‌ی انگلیسی‌ها تصور می‌شود که آنها یا با لهجه‌ی ملکه انگلیسی صحبت می‌کنند یا با لهجه‌ی لندنی( که به طور عام شامل طبقه کارگر می‌شود). طیف دیگری در این میان وجود دارد که نواحی اطراف جزایر بریتانیا را دربر می‌گیرد که شاخص‌ترین آن‌ها لهجه‌های لیورپولی، منچستری و وست‌کانتی هستند. علاوه بر این اگر شما در دانشگاه باشید با دانشجویانی از سراسر کشور و جهان روبرو خواهید شد. 

محافظه‌کاری

انگلیسی‌ها را معمولا در رده‌ی آدم‌های «بسیار محتاط» یا «بیش از حد مودب» قرار می‌دهند؛ علی‌الخصوص این مسئله در رابطه با علاقه‌ی ظاهری آن‌ها به در صف ایستادن مشهود است. حتی گاهی شوخ‌طبعی انگلیسی، که شهره خاص و عام است، فاقد ملایمت و مهربانی به‌نظر می‌رسد. در مجموع می‌توان گفت رفتار اجتماعی انگلیسی‌ها در چشم یک خارجی غیردوستانه جلوه می‌کند.
ولی در واقع این تنها یک نوع جدید نگرش به زندگی و شیوه‌ی انجام کارهاست. انگلیسی‌ها عاشق در صف ایستادن نیستند؛ به‌سادگی می‌شود فهمید که برای آنها صف کشیدن معیاری از ادب و احترام متقابل است. اینکه آنها در برخورد اول دوستانه به‌نظر نمی‌رسند، هرگز به این معنی که شما نمی‌توانید در آینده دوستان نزدیکی شوید نیست؛ مخصوصا اگر کمی صبر به خرج دهید. اما «برخود گستاخانه» و «اصرار ورزیدن» در برقراری رابطه ابدا برای انگلیسی‌ها قابل پذیرش نیست؛ علی‌الخصوص در آشنایی‌های اولیه.
شوخ‌طبعی «خشک» انگلیسی‌ها برمبنای طعنه و کنایه است؛ و عموما ریشه‌ای در فرهنگ عامه دارد که احتمالا برای یک فرد جدید قابل هضم نیست. اما هنگامی که بدانید دوستان جدیدتان صرفا شوخی می‌کنند و قصد هیچ‌گونه بی‌احترامی به شما را ندارند؛ خواهید توانست معنای شوخی‌هایشان را درک کنید.

علاقه زیاد به «صف»

تشکیل صف‌های منظم و انتظار صبورانه تا رسیدن نوبت، گاه برای چند ساعت، نیز جزو عادات انگلیسی‌ها قلمداد می‌شود. این «علاقه به صف ایستادن» نیز حاصل محافظه‌کاری خاص انگلیسی‌ها است: آن‌ها بیش از آن مودب و محتاط هستند که بخواهند نظم اجتماعی را برآشوبند. تفاوتی ندارد که انتظار برای قطار، اتوبوس، حمام و یا نوبت استفاده از کتری باشد؛ همواره در صف ایستادن نشانه‌ی ادب بوده و با ارزش‌های انگلیسی‌ِ احترام به دیگران و نظم اجتماعی در پیوندی نزدیک قرار می‌گیرد. آن‌ها مانند هر کس دیگری از صف ایستادن رنج می‌برند؛ اما تفاوت اینجاست که نزاکت‌شان حکم می‌کند که از خستگی سایر افراد نیز آگاه باشند. با دانستن این موضوع، می‌توان فهمید در انگلستان جا زدن در صف تا چه میزان بی‌ادبی تلقی می‌شود.

حالا که با فرهنگ مردم انگلستان آشنا شدید، دوره‌های تحصیلی انگلستان را در پایگاه داده آرمان‌من جستجو کنید و دوره مناسب خود را بیابید. همچنین برای اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعات دوره‌های انگلستان و مشاوره تحصیلی رایگان آرمان‌من با شماره ۴۱۲۷۶-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.


آنچه باید بدانید

راهنمای اولیه برای تحصیل در انگلستان

راهنمای اولیه برای تحصیل در انگلستان

اسکان دانشجویی، ورزش، زندگیِ شهری، یافتن شغل پس از تحصیل و به طور کلی شرایط تحصیل در انگلستان برای دانشجویانِ بین‌المللی، مواردی هستند که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است.
مزایای تحصیل در اسکاتلند

مزایای تحصیل در اسکاتلند

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که می‌توانید در دانشگاه‌های اسکاتلند به تحصیل بپردازید؟ در این مقاله به دلایلِ انتخابِ اسکاتلند به عنوانِ مقصدِ تحصیلیِ دانشجویان می‌پردازیم.
بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل به جز لندن

بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل به جز لندن

اگر به تحصیل در شهری به جز لندن علاقه‌مندید، این مقاله برای شما نوشته شده است. هزینه‌ها، شلوغی و ترافیک عوامل بازدارنده‌یِ تحصیل در لندن می‌باشند. در این مقاله، اطلاعاتِ مربوط به شهرهایِ مناسبِ تحصیل در انگلستان، شرایطِ پذیرشِ دانشگاه‌هایِ انگلستان و هزینه‌های تحصیل در شهرهایی به جز لندن آورده شده است.
مشاوره رایگان